Kırıkkale Üniversitesi Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • Facebook
  • Twitter
  • Yüksekokulumuz
    • Müdürlük
      • Müdür
      • Müdür Yardımcısı
      Yönetim
      • Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu
      • Yüksekokul Kurulu
      • Meslek Yüksekokulu Sekreteri
      Yüksekokulumuz
      • Vizyon ve Misyon
      • Meslek Yüksekokulu Tarihçesi
      • Neden Meslek Yüksekokulumuz
      • Birim Kalite ve Akreditasyon Komisyonu
  • Öğrenci
    • Genel
      • Akademik Takvim
      • Ders ve Sınav Programları
      • Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
      • Döküman ve Belgeler
      • Formlar
      Otomasyon Sistemleri
      • Elektronik Belge ve Yönetim Sistemi
      • Ögrenci Bilgi Sistemi
      • Personel Portal
  • Akademik
    • Programlar
      • Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü
        • Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı
      • Büro Hizmetleri Ve Sekreterlik Bölümü
        • Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Programı
      • Toptan Ve Perakende Satış Bölümü
        • Emlak Ve Emlak Yönetimi Programı
      • Yönetim Ve Organizasyon Bölümü
        • İşletme Yönetimi Programı
      • Muhasebe ve Vergi Bölümü
        • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
  • Personel
    • Genel
      • Akademik
      • İdari
  • Hızlı Erişim
    • Genel
      • Telefon Rehberi

Sınavlar, Ders Kaydı, Devam Durumu vb. Konularda Sorularınıza Cevap Vermek İçin K.Ü. Önlisans ve Lisans Yönetmeliğinin İlgili Bazı Maddelerini Siz Öğrencilerimiz İçin Paylaşılmıştır.

  • MeslekYuksekOkul
  • Sınavlar, Ders Kaydı, Devam Durumu vb. Konularda Sorularınıza Cevap Vermek İçin K.Ü. Önlisans ve Lisans Yönetmeliğinin İlgili Bazı Maddelerini Siz Öğrencilerimiz İçin Paylaşılmıştır.
Facebook Twitter


26 TEMMUZ 2020

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ LİSANS VE ÖNLİSANS YÖNETMELİĞİ

Değerli öğrencilerimiz  sizlerin  daha çok soru olarak bizlere ilettiğiniz yönetmelik maddelerini aşağıda sıraladık.

Kayıt yenileme

MADDE 17 – (1) Öğrenciler; akademik takvimde belirtilen süre içinde, her yarıyıl/yıl kayıt yenilemek ve ders kaydını yaptırmak zorundadır.

(2) Katkı payını veya öğrenim ücretini ödemeyenlerin ders kaydı yapılmaz.

(3) Süresi içinde kaydını yenilemeyenler, haklı ve geçerli mazeretleri sona erdikten sonra, bir hafta içinde kendi Başkanlıklarına başvurmak zorundadırlar. Devam zorunluluğu dikkate alınmak şartıyla, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla, mazeretlerinin kabulüne ve kayıt yenilemelerine karar verilen öğrencilerin, kayıt yenileme tarihleri de belirlenir ve ilgili başkanlık ile ÖİDB’ye bildirilir.

Kayıt dondurma

MADDE 19 – (1) Kayıt dondurma ile ilgili talepler, ders ekle-bırak döneminin sonuna kadar yapılabilir. Öğrenciler, belgeleyecekleri haklı ve geçerli mazeretleri veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak yurt dışı burs, staj ve araştırma imkânlarının doğması halinde, birim yönetim kurulu kararı ile en çok dört kez olmak üzere, toplam iki yıla kadar kayıt dondurarak izinli sayılabilirler. Sağlık sorunları nedeniyle kayıt dondurma işlemlerinde belirtilen sürenin uzaması durumunda, belgelendirilmiş haklı ve geçerli nedenler olmak kaydıyla, birim yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla bu sınır uygulanmayabilir.

(2) Sağlık, doğal afetler gibi önceden öngörülemeyen mazeretlerin olması halinde; belgelendirmek koşuluyla, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla, dönem içerisinde de kayıt dondurulabilir.

(3) Askerlik sebebiyle kayıt dondurmak isteyen öğrencinin, terhis olacağı yıla kadar kaydı dondurulur.

(4) 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre öğrencilik sıfatını kaldırmayan veya öğrenciliğini engellemeyen mahkûmiyet veya tutukluluk halinin olması sebebiyle kayıt dondurma talebinde bulunan öğrencinin kaydı, Senato kararıyla tahliye oluncaya kadar dondurulabilir.

Kayıt silme veya sildirme

MADDE 20 – (1) Azami süreler içinde katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilmez. Ancak Senatonun kararı ve YÖK’ün onayı ile dört yıl üst üste, katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilebilir.

(2) Birim yönetim kurulu kararıyla kayıt silme ve ilişik kesme nedenleri şunlardır:

a) Yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olmak.

b) Kaydının silinmesini yazılı olarak istemiş olmak.

c) Kayıt sırasında verilen belgelerde noksanlık veya tahrifat bulunmak.

ç) Kanunun 44 üncü maddesi gereği verilen ek sınav hakları sonunda gerekli başarıyı sağlayamamak.

(3) Kaydı silinen öğrencilere, dilekçe ile başvurmaları halinde, durumlarını gösterir bir belge verilir. Kayıt döneminde teslim ettikleri belgelerin birer nüshası elektronik olarak muhafaza edilir ve öğrencilere sadece lise diploması geri verilir.

(4) Kaydını kendi isteğiyle sildiren öğrencilerin kaydı yenilenmez.

(5) Yatay geçiş yoluyla ayrılan öğrencinin dosyası, ilgili yükseköğretim kurumuna gönderilir. Belgelerin birer nüshası, elektronik ortamda ilgili öğrencinin dosyasında muhafaza edilir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Dersler, Ders Kaydı, Ders Muafiyeti ve Devam Durumu

Dersler ile ilgili esaslar

MADDE 22 – (1) Üniversite birimlerinde dersler, yarıyıl esasına göre düzenlenir. Birim kurulu kararı ve Senato onayıyla bazı dersler yıllık olarak da düzenlenebilir.

(2) İki yıllık ön lisans programları için en az 120, dört yıllık lisans programları için en az 240, beş yıllık lisans ve yüksek lisans derecesini birlikte veren programlar için en az 300, altı yıllık lisans ve yüksek lisans derecesini birlikte veren programlar için en az 360 AKTS’lik ve ilgili birimin/bölümün özelliklerine göre öğretim müfredatında yer alan derslerin alınmış ve başarılmış olması zorunludur. Her dersin AKTS’si, tamsayı olarak ifade edilir. Başarı değerlendirmesinde AKTS esas alınır.

(5) Gerekli görüldüğü hallerde, ilgili birim yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla, ders ve sınav programlarında gösterilmek koşuluyla; dini ve milli bayramlar dışında, Cumartesi ve

(7) Öğrenci, müfredatta yer alan dersi, öncelikle kendi bölümünden almak zorundadır. Devam zorunluluğu olan derslerin programda çakışması halinde, bu dersler eş zamanlı olarak aynı bölümden alınamaz.

(8) Daha önce alınmış, devam zorunluluğu yerine getirilmiş fakat başarısız olunmuş derslerin programda çakışması halinde, bu dersler ilgili bölümden eş zamanlı olarak alınır.

(9) Dersin programda çakışması gibi zorunlu hallerde, öğrenci, aynı kod ve ad ile açılan dersi sırasıyla; kendi bölümünün diğer programından (normal, ikinci öğretim), biriminin başka bir bölümünden ya da başka bir birimden alabilir. Bunun için; danışmanının onayı, bölüm kurulunun önerisi ve birim kurulunun kararı şarttır.

Ders kayıt ve ders tekrarı

MADDE 23 – (1) Öğrenciler; her yarıyıl en az 15 AKTS’lik ders almak zorundadırlar. Önceki dönemlere ait genel not ortalaması 2.00’ın altında olan öğrenciler her yarıyıl en fazla 35 AKTS, 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler ise her yarıyıl en fazla 45 AKTS’lik ders alabilirler. Öğretime yeni başlayan birinci sınıf öğrencilerine bu sınırlar uygulanmaz. Önceki dönemlere ait genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde olan mezun olma durumundaki öğrenciler için; en az ders alma sınırı uygulanmaz ve her yarıyıl en fazla 55 AKTS’lik ders alabilirler. Yıllık açılan derslerde AKTS, bu fıkradaki sınırların iki katı olarak hesaplanır. Sınıf geçme sistemi uygulanan birimlerde bu fıkra hükümleri uygulanmaz.

(2) İlgili birim yönetim kurulunca mazereti kabul edilenler hariç, öğrenci; her yarıyıl/yıl, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde, ders kaydını, zamanında şahsen yapmak ve danışmanına onaylatarak kesinleştirmek zorundadır.

(3) ÖSYM tarafından veya Üniversite tarafından gerçekleştirilen özel yetenek sınavı sonucuna göre birimlerin birinci sınıflarına yerleştirilen öğrenciler, kayıtlı oldukları her iki yarıyıla ait bütün dersleri almak zorundadırlar.

(4) Önceki yarıyıldan veya yıllardan ders tekrarlamak veya daha önce almadığı dersi almak durumunda kalan öğrenciler, öncelikle bu derslere, kendi bölümlerinde kayıt yaptırmak zorundadırlar.

(5) Öğrenciler, ders kayıtlarındaki ders ekleme, ders çıkarma ve dersten çekilme işlemlerini, akademik takvimde ilan edilen ders ekle-bırak döneminde yapmak zorundadırlar.

(6) Devam zorunluluğu dikkate alınmak şartıyla, mazereti birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler; ders kayıtlarını, birim yönetim kurulu tarafından belirtilen tarihe kadar yapmak zorundadırlar.

(7) Ders kayıtlarının sorumluluğu öğrenciye aittir. Danışmanın ders onaylamalarını takiben; öğrenci, seçilen derslerin doğruluğunu kendisi takip etmekle sorumludur.

(8) Sınıf geçme sistemi uygulayan birimler ile meslek yüksekokulu öğrencileri hariç, şartları sağlayan öğrenciler; üçüncü yarıyıldan itibaren, ön koşullu olan dersler dışında; danışmanının onayı, bölüm kurulunun önerisi ve birim kurulunun kararı ile üst yarıyıldan/yıldan ders alabilirler. Alt yarıyıldan/yıldan dersi olmayan öğrencilerden; genel not ortalamaları en az 2.50 olanlar en fazla iki ders, genel not ortalamaları en az 3.00 ve üstü olanlar ise en fazla üç ders alabilirler. Bu kapsamdaki öğrencilere, birinci fıkrada belirtilen, alınabilecek azami AKTS’ye ilişkin hükümler uygulanmaz.

(9) Hazırlık sınıfını okuyan ve birinci yarıyılın sonunda başarılı olarak muaf olan öğrenciler; ikinci yarıyıl, lisans öğrencisi olarak ders kaydı yapabilirler. Bu durumdaki öğrenciler, AKTS’ye ilişkin sınırlamalar saklı kalmak kaydıyla, birinci yarıyıl derslerinden açılmış olanlara ilave olarak ön koşullu dersler hariç olmak üzere, ikinci yarıyıl derslerini de alabilirler.

(10) Öğrenciler, süresi içinde ve usulüne uygun olarak kaydolmadıkları derse devam edemezler ve bu dersin sınavlarına giremezler.

(11) Ders kaydı yaptırmayan öğrencilere, o dönem içinde herhangi bir öğrenci belgesi verilmez ve bu öğrenciler, kayıtlı öğrencilerin yararlandığı haklardan faydalanamazlar. Bu arada geçen süre Kanunda belirtilen azami öğrenim süresinden sayılır.

Ders muafiyeti

MADDE 26 – (1) Öğrenci; daha önce aldığı ancak bir diplomaya sayılmamış olan veya kayıt sildirdiği yükseköğretim kurumlarında almış olduğu ve en az CC seviyesinde başardığı derslerden muaf olmak için, eğitim-öğretimin başlamasından veya kayıt yaptırdığı tarihten itibaren beş işgünü içinde başkanlığa başvuruda bulunur. Başvuru; bölüm kurulu tarafından, yönergeye göre bir defaya mahsus olmak üzere değerlendirilir ve birim kurulunda karara bağlanır. Bu kararda; öğrencinin, intibakının yapıldığı ve öğrenim göreceği yarıyılı/yılı belirtilir.

(2) Birimlerden alınan derslerin muafiyet taleplerinde ise 34 üncü maddedeki başarı kıstasları esas alınır.

(3) Bütün öğrencilerin ortak zorunlu derslerden muafiyet işlemlerinde, lisans tamamlama öğrencilerinin muafiyet işlemlerinde ve ÖSYM tarafından DGS sınavı sonucu yerleştirilen öğrencilerin muafiyet işlemlerinde, daha önce bir diplomaya sayılmamış olma şartı uygulanmaz.

Devam durumu

MADDE 29 – (1) Öğrenciler; teorik derslere en az %70, uygulamalı derslere en az %80 oranında devam etmek zorundadır.

(2) Devam durumu öğretim elemanları tarafından derslerde yapılacak ve kayıt altına alınacak yoklamalarla belirlenir.

(3) Devamsızlıkların hesaplanmasında, ders veya uygulamanın o yarıyıl/yıldaki toplam saati esas alınır. Tatillere denk gelen ders saatleri bu toplama katılmaz.

(4) Kurul/komite derslerinde devam/devamsızlık durumu, yönerge hükümlerine göre düzenlenir.

(5) Sportif, kültürel veya bilimsel faaliyetler gibi alanlarda; Rektörlük ile birimler tarafından görevlendirilen öğrencilerin görevli oldukları süre, zorunlu devam süresinin %50’sini aşmamak üzere devamsızlıktan sayılmaz. Türkiye’yi sportif, kültürel veya bilimsel faaliyetler gibi alanlarda uluslararası düzeyde temsil eden öğrenciler için durumlarını belgelemeleri kaydıyla devam koşulu aranmaz. Bu tür faaliyetlerde görevlendirilen öğrencilerin sınav hakları saklıdır. Bunların dışındaki tüm mazeretler veya raporlu olunan süre devamsızlık süresi içindedir.

(6) Devam koşulu yerine getirilen teorik dersler için, başarısız olunması halinde, yeniden devam şartı aranmaz ancak uygulamalı dersler ve sınıf geçme sistemi olan birimler için bölüm kurulunun önerisi ve birim kurulunun kararı ile devam şartı aranabilir.

(7) Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrencilerin devamsızlık durumu, derslerin bitiminde öğretim elemanı tarafından ÖBS’ye işlenir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Sınavlar ve Değerlendirme

Sınavların şekline ve yapılışına ilişkin esaslar

MADDE 30 – (1) Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak dersin özelliği nedeniyle ilgili birim yönetim kurulu; sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı, proje değerlendirme ve/veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Yazılı sınav haricinde bir yöntemle sınavın yapılmasına ilişkin karar, yarıyılın başında öğrencilere ilan edilir.

(2) Ek sınavlar hariç, aynı sınıfın derslerinden; bir günde en çok iki dersin sınavı yapılabilir. Ancak birim yönetim kurulları, bu sayıda değişiklik yapma yetkisine sahiptirler.

(3) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen zaman ve yerde sınava girmek zorundadır. Aksi halde sınavları geçersiz sayılır.

(4) Olağanüstü şartların ve mücbir sebeplerin olması halinde, Senato kararıyla, sınavlar; dijital imkânlar ve uzaktan öğretim sistemiyle gerçekleştirilebilir.

(5) Öğrencinin girme hakkı elde edemediği halde girdiği sınavın notu geçersiz sayılır.

(6) Öğretim elemanı; ara sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren üç hafta içinde, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını ise yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.

(7) Başarı durumunu içeren yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçları, ilgili öğretim elemanınca birim tarafından belirlenen formatta üretilir. İlgili öğretim elemanı, sınav sonuçlarını; kendisi, başkanlık ve ÖİDB için sistemde açılmış olan ders klasörlerine elektronik olarak gönderir.

(8) Her türlü sınava ait sınav evrakı, birim yönetim kurullarının belirleyeceği esaslara göre iki yıl süre ile ilgili öğretim elemanı tarafından muhafaza edilir.

(9) Staj ve uygulama sonunda, sınav veya değerlendirme yapılması zorunludur. Staj ve uygulama sınavları ile değerlendirmenin nasıl yapılacağına ilgili birim kurulları karar verir.

Sınavlara girme şartları

MADDE 31 – (1) Bir dersin ara sınavlarına girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak ve ilgili öğretim elemanı tarafından dönem başında ilan edilen hususları yerine getirmiş olmak gerekir. Bu hususları yerine getirmeyen öğrenciler vizesiz olarak kalırlar.

(2) Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için; devam zorunluluğunu yerine getirmiş olmak, ara sınav ve/veya diğer faaliyetlerden oluşan ara sınav notuna sahip olmak ve vizesiz olmamak gerekir.

(3) Bütünleme sınavına girebilmek için; yarıyıl/yıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş ve sınava girmiş olmak gerekir.

(4) Yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı kazanamayan öğrenciler, ilgili öğretim elemanı tarafından, dönemin son haftası ÖBS’ye girilir.

(5) Öğrenci tüm sınavlarda, öğrenci kimlik kartını yanında bulundurmak ve istenen diğer sınav gerekliliklerini yerine getirmek zorundadır.

Sınav programı

MADDE 32 – (1) Ara, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavı programları, birim yönetim kurullarınca belirlenir ve sınav dönemi başlamadan en az bir hafta önce öğrencilere duyurulur. Duyurular, internet sayfasından ilan edilebileceği gibi öğrenci panolarında asılarak da duyurulabilir.

Sınav türleri

MADDE 33 – (1) Ara (yıl içi) sınavlar:

a) Yıl içinde yapılan sınavlardır ve kurul/komite dersleri hariç, bir dersten en fazla iki ara (yıl içi) sınav yapılır.

b) Ara (yıl içi) sınav tarihleri, Senatonun tavsiyesi üzerine, birim yönetim kurulları tarafından belirlenir.

c) Ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl/yıl içi faaliyetler; ilgili öğretim elemanı tarafından, dönem başında ilan edilen oranlarda ara sınav notuna katılabilir.

ç) Ara sınav yapılmadan, sadece yarıyıl/yıl içi faaliyetlerden ara sınav notu verilecek olan dersler için ilgili öğretim elemanının talebi üzerine başkanlık tarafından, birim kurulunda görüşülüp karara bağlanmak üzere, dönem başında başvuruda bulunulur.

(2) Yarıyıl/yıl sonu sınavları:

a) Sınava girme şartlarını yerine getirmiş olan öğrenciler yarıyıl/yıl sonu sınavına girerler.

b) Ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl/yıl içi faaliyetler; ilgili öğretim elemanı tarafından, dönem başında ilan edilen oranlarda yarıyıl/yıl sonu sınav notuna katılabilir.

c) Yarıyıl/yıl sonu sınavları, derslerin bitiminden en az bir hafta sonra yapılır.

(3) Bütünleme sınavları:

a) Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınava mazeretli olarak girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız olan öğrencilere uygulanan sınavlardır.

b) Ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl/yıl içi faaliyetler; ilgili öğretim elemanı tarafından, dönem başında ilan edilen oranlarda bütünleme sınav notuna katılabilir.

c) Bütünleme sınavları, yarıyıl/yıl sonu sınavlarından en az bir hafta sonra yapılır.

ç) Bütünleme sınavı sonucunda da başarılamayan dersler tekrarlanır.

(4) Mazeret sınavları:

a) 42 nci maddede belirtilen haklı ve geçerli mazereti olup mazeretlerinin bitimini takiben beş işgünü içerisinde ilgili başkanlığa başvuran öğrenciler; ilgili birim yönetim kurulunca mazeretlerinin kabul edilmesi halinde; giremedikleri ara sınavlara, yarıyıl/yıl sonu sınavlarından önce ilgili birimin belirleyeceği tarihlerde girerler.

b) Yarıyıl/yıl sonu sınavlarına giremeyip de mazereti ilgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler, mazeret sınavı olarak bütünleme sınavına girerler.

c) Mazeret sınavına girmeyen öğrenciye yeni bir sınav hakkı verilmez.

ç) Bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye mazeret sınavı hakkı verilmez.

d) Her ne sebeple olursa olsun akademik takvim süresi dışında mazeret sınavı açılamaz.

Sınav değerlendirme esasları

MADDE 34 – (1) Birimlerde; seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu, bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde başarı notu, mutlak değerlendirme sistemi ile hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemine ilişkin esaslar yönerge ile belirlenir.

(2) Ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60’tır. Kurul/komite derslerinde ise ara sınavın başarı notuna katkısı %60, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %40’tır.

(3) Bir dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için;

a) Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde, kurul/komite derslerinden en az 50 puan, diğer derslerden en az 60 puan, diğer birimlerde ise en az 50 puan alınması,

b) Başarı notunun; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde en az 60, diğer birimlerde en az 50 olması zorunludur. Bu şartları sağlayamayanlar başarısız sayılarak değerlendirme dışı tutulurlar.

(4) Eğitim-öğretim müfredatlarında zorunlu staj dersi ve kurul/komite dersi bulunan birimlerde, staj ve kurul/komite derslerinin uygulanması ve değerlendirilmesi, ilgili birim kurullarınca belirlenen esaslar çerçevesinde çıkarılan yönergeye göre yapılır.

(5) Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir:

             Başarı Notu                  Katsayı                   Puan

             AA   4.00                      88-100

             BA   3.50                       81-87

             BB   3.00                       74-80

             CB   2.50                       67-73

             CC   2.00                       60-66

             DC   1.50                       55-59

             DD   1.00                       50-54

             FF    0.00                       00-49

(6) Genel akademik ortalamanın yüzlük sistemdeki puan karşılığı, YÖK tarafından ilan edilen dönüşüm tablosu esas alınarak yapılır.

(7) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci, o dersi başarmış sayılır.

(8) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci, genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavında notu DC ve DD olanlar, isterlerse bütünleme sınavına girebilirler. Bu durumda, son alınan not olan bütünleme notu geçerli olur. Sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde koşullu geçme ile ilgili esaslar yönerge ile belirlenir.

(9) Derslerin dönemlik esasa göre yürütüldüğü birimlerde genel not ortalaması üst üste iki yarıyıl 2.00’ın altında kalan öğrenci; önceki iki yarıyıla (bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla) ait DC ve DD (koşullu geçer) notu olan derslerini, yeni ders kaydı döneminde almak zorundadır. Derslerin yıllık esasa göre yürütüldüğü birimlerde yıl sonunda genel not ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrenci; önceki yıla (bitirdiği yıla) ait DC ve DD (koşullu geçer) notu olan derslerini, yeni ders kaydı döneminde almak zorundadır. Tekrar edilen koşullu geçer derste son alınan not geçerlidir.

(10) Not tanımlaması yapılmayan dersler ve uygulamalar için başarılı derslere G (geçer), başarısız derslere K (kalır) notu verilir.

(11) Geçmez notlar; K ve FF notlarıdır.

(12) DZ (devamsız) notu; derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DZ notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(13) VZ (vizesiz); bir dersin yıl içi gerekliliklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. VZ notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(14) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm kurulunun önerisi üzerine ilgili birim kurulunca onaylanan dersler için verilen işarettir. M işareti verilen dersler ortalama hesaplamalarına katılmaz. Başarı notu alınarak muaf olunan dersler, ortalama hesaplamalarına katılır.

(15) Geçerli özrü olmadan sınava katılmayan, ödev veya projesini/performans çalışmasını zamanında teslim etmeyen, sınavlarda kopya çeken, kopya çekilmesine yardım eden veya kopya çekmeye teşebbüs eden öğrenciye 0 (sıfır) puan/FF notu verilir ve durum başkanlığa yazılı olarak bildirilir. Bu konuda Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri saklıdır.

(16) Sınavlarda kopya çeken, kopya çekilmesine yardım eden veya kopya çekmeye teşebbüs eden öğrenciler sınav salonundan çıkarılır. Durum görevlilerce bir tutanakla tespit edilir.

Duyurular

  • Sınavlar, Ders Kaydı, Devam Durumu vb. Konularda Sorularınıza Cevap Vermek İçin K.Ü. Önlisans ve Lisans Yönetmeliğinin İlgili Bazı Maddelerini Siz Öğrencilerimiz İçin Paylaşılmıştır.
    17.12.2020

  • 2021-2022 Akademik Yılı Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği İlanı
    5.3.2021
  • Geçen Hafta Yayınları Çıkan Öğretim Elemanlarımızı Tebrik Ediyoruz.
    1.3.2021
  • TRT Yetenek Kariyer Programı
    5.3.2021
  • KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ UYGULAMA İLKELERİ
    22.2.2021
  • Üniversitemiz 2021 Yılı Mali Performans Programı Yayınlandı
    22.2.2021
  • BİGG TEAM Teknogirişim Programı Yeni Dönem Başvuruları
    18.2.2021
  • Üniversitemiz Sözleşmeli Personel Pozisyonu Yerleştirme Sonuçlarına İlişkin Duyuru
    9.2.2021
  • Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonunun Kesin Sonuçları
    8.2.2021
  • 2020-2021 Bahar Yarıyılı Önlisans Programları Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuruları
    28.1.2021
  • 31 Aralık 2020 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Elemanı İlanı Nihai Değerlendirme Sonuçları
    29.1.2021
  • 2020-2021 Bahar Yarıyılı Önlisans Programları Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuruları
    28.1.2021
  • Atamaları Yapılan Sürekli İşçi Listelerine İlişkin Duyuru
    28.1.2021
  • Lisansüstü Öğrenci Alım İlanı (2020-2021 Bahar Dönemi)
    20.1.2021
  • ARGOS Araştırmacıların Hizmetine Sunuldu
    28.1.2021
  • Açık Kaynak Dijital İçerik Üretme Projesi
    11.1.2021
  • 4. Ulusal Gençlik Farkında Proje Yarışması
    11.1.2021
  • Ömer Halisdemir ve 15 Temmuz Ruhu Konulu Resim Yarışması
    11.1.2021
  • KÜTÜPHANE KİTAP İADE SÜRELERİ HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU
    29.12.2020
  • 2019 Yılı Kurum Gösterge Raporu
    1.10.2020
  • 2019 Yılı Kurum İç Değerlendirme Raporu
    14.7.2020
  • Lisanslı Antivirüs Programı
    25.8.2020
  • SINAV NOTU DD VE DC OLANLAR İÇİN DUYURU
    13.1.2021
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu'na Öğrenci Üye Belirlenmesi için başvurular başlamıştır.
    13.1.2021
  • Final Sınavına Giremeyen Öğrencilerimiz Bütünleme Sınavı İçin Mazeretlerini Aşağıda Belirtilen Başvuru Linki Üzerinden Yapmaları Gerekmektedir
    27.1.2021
  • Tek Ders Başvurusu
    2.2.2021
  • Kurumlar Arası ve Kurum İçi Yatay Geçiş Başvurusu
    28.1.2021
  • Mezuniyet Başvurusu
    6.2.2021
  • 2020-2021 Bahar Yarıyılı Uzaktan Eğitim Ders Programları İlan Edilmiştir
    28.2.2021
  • 2020-2021 BAHAR YARIYILI DERSLERİNE AİT UYGULAMA ESASLARI (SENATO KARARI)
    26.2.2021
  • MAZERETLİ KAYIT YENİLEME BAŞVURUSU YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE
    27.2.2021
  • 2020-2021 BAHAR YARIYILINDA OKULUZ SINIFLARINDA YÜZ YÜZE YAPILACAK OLAN UYGULAMALI DERSLERE AİT UYGULAMA PROGRAMI İLAN EDİLMİŞTİR.
    5.3.2021
  • MAZERETLİ KAYIT YENİLEME VE DERS EKLE ÇIKAR YAPAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE
    4.3.2021
  • 2020-2021 Bahar Yarıyılı Ders Kayıt Yenileme ve Derslerin Başlama Tarihine Ait Bilgiler
    28.1.2021
Meslek Yüksekokulumuz

İletişim

  • Adres:

    Atadönmez Mah. Yunus Emre Caddesi, No:88 D:1, 71460 Bahşılı / KIRIKKALE

    Yol Tarifi İçin İlgili Linki Tarayıcınıza Kopyalayarak Açınız:  https://goo.gl/maps/QoRHS9FjaBm

    Sanal Tur İçin Tıklayınız: www.kku360.com

  • Telefon: 0318 366 13 17

  • Öğrenci İşleri: 444 99 71 444 99 71 444 99 71

  • E-Posta : sbmyo@kku.edu.tr


Kırıkkale Üniversitesi
© Copyright 2016 Kırıkkale Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı